Pageinfo

Blog o Linuxu, testování software a linuxových distribucí. Pohled laika i odborníka na téma Linux.

neděle 6. listopadu 2011

Test: Kubuntu 10.10


Rozhodl jsem se testovat distribuce. Jako první vezmu Kubuntu 10.10. Jak podle čísla vidíme, je to distribuce z konce roku 2010, tedy, více jak rok stará.

Tuto distribuci mám na originálním LiveCD.

Originální obal Ubuntu 10.10
Start

Začal jsem tedy bootovat.

Boot


Po nějaké chvilce se načetl screen s výběrem, instalace, nebo na zkoušku, vybral jsem Češtinu a dal na zkoušku. Chvilku to zase hrabalo a než jsem si stihl udělat čaj, plocha byla načtená.


Kubuntu 10.10, Firefox 3.6.0 a Blogger


Hodnocení

Abych byl upřímný, mám z toho smíšené pocity.
Je tu několik výhod a nevýhod.

+
Rozhraní je opravdu jednoduché,
snadné automatické instalace,
kvalitní prohlížeč, ne-Firefox,
docela pěkný základní vzhled...

Ale tím přímo neříkám, že je to skvělé, protože...

-
Trochu nepochopitelné rozložení menu,
katastrofická výbava softwaru a kodeků,
nenašel jsem změnu jayzka, ani rozložení klávesnice po bootu...

Teď to zase zní špatně, ale rád bych trošku rozepsal některé výhody a nevýhody.

Defaultní prohlížeč za všechny prachy


Pokud chcete surfovat po internetu, není žádný problém. Připojení automatické tak, jako u Ubuntu a dalších, následně si stačí najít v menu prohlížeč Rekonq, který v pohodě zajistí dobrou optimalizaci stránek a vy můžete prohlížet www. Není nijak moc náročný.
Rekonq 0.6
Pokud jste ale náročnější a preferujete Firefox, v menu už je instalační balíček na verzi 3.6.0, což není až tak aktuální. Lze si ale stáhnout i vezri 7.

V novém Kubuntu si můžete vybrat mezi čtyřmi různými prohlížeči, které si můžete okamžitě nainstalovat jedním klikem.

Ohromný nedostatek software a kodeků

Jak jsem se již zmínil, v 10.10 chybí mnoho programů pro život. Nevím, na co vývojáři mysleli, když tam potřebný soft dávali. Holý prohlížeč, GIMP, Amarok a dalších několik programů přece nestačí!  Navíc Amarok neumí přehrávat mp3 soubory, tudíž ani pls streamy, takže si prostě nic nepustíte. Bohužel, já nic jiného zrovna neměl, takže jsem to nezkoušel. Ale po několika pokusech otevřít mp3 mi to nabídlo nějaký kodek pro stažení, takže to v podstatě není až takový problém.

Pokud si chcete něco nainstalovat, protože se to v podstatě musí stát každému, narazíte na KPackageKit. Je ve většině automatický, takže stačí jen několikrát kliknout a instalujete.

Po nějaké době z dlouhé chvíle zajdete na YouTube, abyste si pustili svou obíbenou hudbu a zjistíte, že je tam zastaralý flash player, tak co dělat? No, nainstalujte si html5 player.

Těchto nevýhod je zde bohužel víc, ale přežít se s tím dá.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reagujte relevantně.