Pageinfo

Blog o Linuxu, testování software a linuxových distribucí. Pohled laika i odborníka na téma Linux.

úterý 27. prosince 2011

Jak přežít s gnome-shellem

Jste-li zvyklí stále ještě na gnome2, gnome-shell vás překvapí a tady je návod, jak přežít ten přechod.



Gnome-shell - activites (všechny aplikace)
I já jsem vyrůstal na Gnome2, přesvědčen jeho dokonalostí jsem nečekal žádnou změnu v dalších verzích Mintu. Ale shell mne překvapil příjemně.

Pokud jste byli zvyklí, že jsou panely pod gnome-panel, jste na omylu, i ty patří pod shell, patří pod něj i ovládání oken a celé menu, tedy s mint-menu se také rozlučte.

Nejprve se naučte pracovat s activites, je v nich vestavěný dock  vpravo, což je další plus. Nachází se i ve (Shell)menu. Naučit se to je hračka a bude se vám to líbit, obzvlášť "cloud" oken.
Také panely jsou díky eleganci jinak. Už se na ně nedají vkládat všelijaké miniaplikace, takže na počasí, měření CPU a jiné dost oblíbené také zamávejte.

Seznam
Zatím to vypadá, že udělali chybu, že shell vymysleli, ale má spoustu skrytých výhod, na které příjdete později a v klidu zapomenete na ty vychytávky z Gnome2 a gnome-panelu.

Na Shellu si dali vývojáři záležet, je to vidět, až se v tom porýpete víc. A zamilujete si ho potom prakticky automaticky. Je velice pěkně posuzován a má kladný ohlas a já se tomnu absolutě nedivím, tak furt neříkejte (pokud to říkáte) fuj, Shell, to je humus a trochu se do toho zažijte.

1 komentář:

Reagujte relevantně.