Pageinfo

Blog o Linuxu, testování software a linuxových distribucí. Pohled laika i odborníka na téma Linux.

úterý 22. února 2011

60GB HDD asi půjde brzo do kytek

Umřel Vám harddisk? Ne? Buďte rádi, mě už ano. Není to nic příjemného

  Minulý rok v létě, kolem srpna mi umřel harddisk. Byla ho šokda, už se s ním nic moc dělat nedalo, bohužel.

  Potom jsem obsadil 60GB harddisk. Mám na něm LinuxMint. Jel v pohodě, dokud se nezačalo všechno "kousat". Flash mi protestuje a občas přizabije i celý systém, potom ho musím restartovat.

  Moje milá sestřička mi omylem našla špatné zprávy. Spustila si Sabayon a tam se jí ukázaly chyby na HDD. Koukla na to a pak mi to vyfotila. Bohužel, mám tam 13 vadných sektorů. Počet se již možná zvýšil. Abych to mohl kontrolovat, plánuju si vypálit LiveCD Sabayonu. Sice to nebude hned, ale musím to udělat co nejdřív, abych to měl pod kontrolou. Štve mě to.

4 komentáře:

  1. hahá, my to asi máme trochu v rodině :) spíš než live cd sabayonu (usb!) ti nejdřív silně doporučuji vypálit si soubory, které by ti v případě havárie nejvíc scházely. livko řeš až potom. je možné, že ty vadné sektory jsou jen malá blbůstka, ale třeba taky ne. mně ten počet celkem zaskočil.

    jako první mě napadl formát disku, je možné, že by to třeba pomohlo, ale je to trochu náročnější a výsledek nejistý (i když bych to osobně asi zkusila, reinstal člověka nezabije). existují i nástroje na "opravu vadných sektorů" s různě velkou úspěšností - nezkoumala jsem ale, jestli ten skenovací nástroj v sabayonu náhodou něco takového přímo neobsahuje, možná tam něco je. opensource varianty k doinstalování existují, ale jakmile začnou ty sektory přehrabávat, vždy hrozí ztráta dat. zálohovat, zálohovat!

    zajímavé související články:

    http://www.tiparna.cz/2007070002-tipy-pro-hardware-vadne-sektory-pevneho-disku-hdd.html
    http://www.zachrana-harddisku.cz/cz/vadne-sektory.asp
    http://forum.zive.cz/viewtopic.php?f=940&t=1106248

    OdpovědětVymazat
  2. rionka: Za postřehy a nápady děkuju. ;)

    Jo, co je na tom divnýho? :D

    OdpovědětVymazat
  3. rionka: No a jak to dopadlo? Chcípnul ;)

    OdpovědětVymazat

Reagujte relevantně.