Pageinfo

Blog o Linuxu, testování software a linuxových distribucí. Pohled laika i odborníka na téma Linux.

pondělí 2. ledna 2012

Docky - jednoduchý, šikovný a pěkný

Když to tak vidím, říkám si "Užíváte nějaký dok? Jaký? Jak jste s ním spokojeni?". K tomu mě napadl článek.

Pro Linux existuje mnoho doků ale málo je natolik konkurenčních, napadá mne ještě Cairo dock, který je vybaven také spoustou doplňků na plochu. Bavme se ale o Docky.

Tento dock nejen, že je jednoduchý, je také velice spolehlivý, má také několik doplňků, mnoho vzhledů (ka stažení i na webu), a až na pár chybiček, je dokonalý.

Když mluvíme o doplňcích, co vlastně obsahuje?
Velice šikovný doplňěk je počasí, i když, jak jsem si docky nedávno stahoval na Mint12, tak mi tam píše zajimavé věci, jakože je v Brně -18°C a podobné. Nejsem si jist, jestli je to službou, jenž poskytuje data, nebo dokem, tak se tím nebudeme zabývat.
Další pěkná věc je kontrola/stav připojení internetu, kalendář a nepochybně také CPU kontola s barevným světýlkem.

Jinak je to normální dok, osobně, ostatní věci nevyužiju, kromě seznamu složek v docku na druhé straně obrazovky. Zajimavé je také, když chytnete ikonku a upustíte ji mimo Docky, nejen, že se vymaže, ale také je upuštění doprovázeno pěkným malým výbuchem, kdy ikonka exploduje. Je to humorné.

U vzhledu jsem jednou také zkoušel aplikovat design s ikonkami, ale nejsem si jist, že přímo Docky ikonky změní, spíš je lepší ikonky barevně sladěné s dockem stáhnout přímo do Linuxu a aplikovat samostatně na systéma a dok.

PS: Docky se mi hodí zvláště proto, že potřebuji co nejméně zatěžovat systém a zaplácávat RAMku, doporučuji i Vám!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Reagujte relevantně.