Pageinfo

Blog o Linuxu, testování software a linuxových distribucí. Pohled laika i odborníka na téma Linux.

pondělí 14. května 2012

GIMP #3: Nějaké to umění

Po nějaké době se vracím k rozjetým blogatým seriálům a GIMP byl na 1. místě.

Dnes se podíváme na jednoduchou úpravu fotografie, budeme se snažit z ní udělat umělecký kousek.
Je jasné, že i GIMP má nějaký ten filtr, aby nám z toho udělal něco šíleného. Mně jde momentálně ale o to, jak si s tím trochu pohrát, aby to bylo originálnější.

Samozřejmě si pro začátek otevřeme GIMP a importujeme nějakou tu fotku ze souboru. Je-li už opracovaná, podle předchozího návodu Úprava fotografií, nyní se stačí pouze rozhodnout, jak tedy fotku upravíme, aby se nám líbila.

Já už jsem si pár věcí zkusil, takže se pokusím nějak napsat návod.

Kreslené

Každý přece chce, i když malovat neumí, mít nějaký ten obrázek své domovské krajiny, popřípadě cokoli jiného hezky namalovaný. GIMP tuto možnost hezky umí pomocí tak zvaného filtru Komiks. (Cartoon)
Při správném nastavení hodnot (jak se vám to líbí), hlavně, aby nebylo vše kropenatě černé, akci potvrďte.
Pokud se vám to bude ale stále zdát málo, v nabídce Obrázky dejte Posterizovat. Nastavte hodnotu někde mezi 8-14, popřípadě jinak, dle libosti. Obrázek by měl nabrat nádech nepřirozené reality.
Poté ještě můžete třeba změnit celé barvy pomocí Barvy >  Vyvážení barev.
Když si s barvami pohrajete, může z toho vzniknout velmi pěkný obrázek.



Experimentální pokusy

V GIMPu se hodí experimentovat, pokud víte, že na to aspoň trošku máte.
Například při mém pokusu udělat takový celkový přírodní pohled jsem vytvořil tohle.


Postupoval jsem asi nějak takhle:
Jako první byla fotka samozřejmě upravená, vyšší kontrast, vylepšené barvy atp.. V tomto případě to ale nějak zásadně důležité není. Další hlavní věc, kterou jsem udělal bylo to, že jsem použil filtr Stará fotografie. Filtry > Umění > Stará fotografie.
Následně jsem hnědo-šedou nevýraznou fotku upravil navýšením jasu a kontrastu. Poté jsem v Barvy > Obarvit nastavil žluto-zelenou a té v Barvách ještě přidal sytost.
Celek jsem nakonec upravil filtrem Vylepšení > Maskovat rozostření, kdy jsem nastavil vyšší poloměr a o trošku vyšší intenzitu filtru. Tím jsem docílil toho, aby se vše zvýraznilo.

Takhle teda dopadl obrázek nad textem.

Máte i vy nějaký rychlý návod na to, jak umělecky a hlavně originálně upravit fotku, aby byla hezká a koukatelná, napište do komentářů. Budu rád a třeba něco použiju se jménem autora.

Takže si hrejte, experimentuje a upravujte!







3 komentáře:

  1. Já používám na rychlé úpravy "Automaticky upravit vyvážení bílé" a někdy taky "Ekvalizovat", občas to dělá strašně zajímavé věci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vidíš, taky omrkáme...

      Rozhodně hodlám tento článek rozvést, ale je tho tam tolik, že by to bylo leda tak na 100k znaků. :D

      Vymazat

Reagujte relevantně.